Christmas feeling,backpack wrestling and much more - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mindy Greven - WaarBenJij.nu Christmas feeling,backpack wrestling and much more - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mindy Greven - WaarBenJij.nu

Christmas feeling,backpack wrestling and much more

Door: Mindy Greven

Blijf op de hoogte en volg Mindy

11 December 2013 | Australië, Byron Bay

Christmas feeling?, backpack wrestling, magnetic island, lazy in Airlie beach, whitsundays sailing adventure, greatest hostel ever: cool bananas in agnes water.

Hallo kerst-achtig Nederland!

Ik ben jaloers, stinkend jaloers. Eerst pepernoten, chocoladeletters, zwarte pieten en onze goed heiligman! En nu hebben jullie het kerstgevoel, met koud weer(hopelijk sneeuw!!), kerstversiering en het gezellig en ooh zo knusse nederland! En iedere ochtend de auto krabben;), oke oke ik mag niet zeuren. Maar toch mis ik Nederland rond deze tijd van het jaar best wel. Ook mijn vrienden en familie, cadeautjes kopen voor iedereen en stiekem aan mijn eigen cadeautjes voelen onder de kerstboom. Lucky kerstsjaaltjes om doen en proberen een kerstmuts op te zetten. Op de bank hangen in mijn oh zo lelijke rendieren kerstbroek(die niet meer in mijn backpack pastte!) en een kerstfilm kijken met de mensen (en dieren) van wie ik zoveel hou! Maar goed dit jaar ben ik er niet bij in Nederland, dat maakt volgend jaar alleen maar specialer!

Back to buisiness, natuurlijk willen jullie weten wat ik hier de afgelopen weken heb uitgespookt. Als pre-kerstcadeau zal ik nu 3 weken verklappen in plaats van 2 weken! Ongelofelijk dat ik al bijna 8 weken in Australië ben!! Het nadeel van zoveel plaatsen en plekken zien in een korte tijd is bijna iedere dag de strijd aan gaan met die oh veel te grote en oh veel te volle backpack. Mijn god mindy wat dacht je toen je je backpack inpakte?! Naja blijkbaar dacht ik niet na.. Het gaat als volgt; eerst maak ik hem helemaal leeg, daarna gaan mijn toiletspullen en kleren er als Tetrisblokjes in. Dan ga je er een keer op zitten of staan zodat alle lucht eruit kan. Vervolgens roep ik versterking: Anouk. Meestal geef ik de tas knie'tjes of zit ik er op of hang er overheen (soms een elleboogje hier en daar), en ondertussen proberen we de rits naar elkaar toe te brengen en na een aantal minuten lukt het daadwerkelijk ook! Goeie backpacks die van decathlon! Als je bezig bent denk je dat je de hele tas kapot gaat trekken! Eerste keren waren best wel spannend hoor, maar nu is het een routine geworden! Ik wist niet dat een backpack zoveel verschillende vormen kon aannemen! Genoeg over mijn backpack avonturen, terug naar het echte werk!

Magnetic island.
Na ons overweldigende raftingavontuur zijn we vertrokken naar magnetic island. Vanaf townsville zijn we met de ferry naar het eiland gegaan, hier kwamen we een jongen tegen die ons keihard heeft uitgelachen om de grote van onze backpacks en de hoeveelheid spullen die we daarnaast nog los mee hadden (ja we gaan geen eten weggooien, daarvoor is het veel te duur! En alcohol moet je altijd bij de hand hebben, stel je voor we stranden ergens). Eenmaal aangekomen in het mooie base hostel aan het strand van magnetic island, kwamen we erachter dat we die nacht de enige in onze kamer waren! Super relaxt! Op magnetic island hebben we Manon leren kennen, een hele leuke en lieve nederlandse meid! We zijn samen naar het koala sanctuary geweest, hier hebben we een kleine krokodil vastgehouden, verschillende reptielen, slangen en een koalaaaaaa!! Wat hou ik van die dieren, ze zijn zoo snoezig, lui, relaxt en had ik al gezegd schattig? Ze eten alleen maar de hele dag en houden niet van bewegen. Eigenlijk lijken ze heel erg op Anouk en mij.. We zijn een paar kilo's aangekomen sinds we in Australië zijn oeps.. No worries, we zijn op dieet!;) Valt vies tegen want je wordt hier dood gegooid met goedkoop ongezond eten en gezond eten is veeel duurder!! Ik dwaal weer af! Het was fantastisch om al die beestjes te mogen bewonderen en zelfs vast te houden! Geweldige ervaring! We hebben ook wilde rotswalibi's gevoerd! Aaah... Dit was zoooo leuk! Er waren ook kleine baby rotswalibi's in de buidels van de mamma's!:) Ook zijn we gaan wandelen (ja we doen ook nog actieve dingen!), hier kwamen de jongen tegen die ons keihard uitlachte om onze backpacks. Toen hebben we ons zelf maar soort van uitgenodigd om bij hem kangoeroe te eten, hij vond dit wel oke, maar normaal deed hij nooit wat sociaals gaf hij aan. Dan moet je net anouk en mij tegen komen! Hij had heerlijk voor ons gekookt, kangoeroe is echt heel lekker en het is ook beter voor het milieu om kangoeroe te eten dan ander vlees. Hij is bioloog dus hij kan het weten! Na een nachtwandeling werden weer netjes en veilig afgezet bij het hostel.

PS: we hebben ook koala's in het wild gezien! En de mannetjes gaan in de avond helemaal los met het maken van paringsgeluiden, wellicht lijken mannen ook meer op koala's dan we dachten? Behalve dat ze niet schattig zijn, maar lui zeker! (sorry guys;))

Whitsundays.
We hadden een zeiltrip geboekt naar de whitsunday islands. Geen idee wat we hiervan moesten verwachten, maar dat is eigenlijk met alles wat we hier doen! We hadden afgesproken niet de dag van te voren op stap te gaan en natuurlijk waren we weeer in de kroeg beland.. Maar goed het zee briesje en mijn anti zeeziektabletten deden het goed! Natuurlijk haalde ik binnen het eerste uur mijn vinger open en doordat ik de dag van te voren had gedronken stroomde het bloed eruit! Nu heb ik een mooi aandenken aan deze dagen!:) beter dan een tattoo;) De eerste stop was whitehaven beach. Dit was zo verschrikkelijk mooi! Het zand was zo wit en het voelde als of je op wolkjes liep.. Het water was zo helder en zo blauw.. Brr rillingen! We moesten wel stinger suit aan helaas, maar goed ook! We waren omringd en je ziet ze niet eens goed want ze zijn doorzichtig. Als ze je steken kun je dood gaan! daarna zijn we nog naar de look out gelopen, een prachtig uitzicht!
We hebben 2 nachten op de zeilboot ' de apollo' geslapen! Waar je rustig door de golven in slaap wordt gesust en wakker wordt gemaakt! Heerlijk! Overdag lekker uitwaaien op de boot, snorkelen en zwemmen. Het eten was ook echt top en de mensen op de boot en het personeel waren erg aardig! Ik heb ook voor de eerste keer gedoken, mijn eerste duik was meteen een halfuur! En we zijn 8 meter diep gegaan, helaas was het water erg troebel en was ik meer bezig met mijn oren die pijn deden. Het was een hele aparte ervaring dat je zoo diep onder water gewoon kunt ademen! Ik wil het zeker nog een keer doen, misschien volgend jaar als ik weer terug ben in Australië!;) vanaf de boot was er 's avonds ook een ongelofelijk mooi zicht op alle sterren! Wow! Misschien nog beter dan in cape tribulation en dat zegt heel wat!
Whitehavenbeach was het mooiste van de trip, het zand witter dan wit en zachter dan zacht en de zee zo blauw...
Helaas komt aan alles een eind.. Ik had nog wel weken op die zeilboot kunnen verblijven!
Op naar de afterparty in Airlie!

Airlie beach.
We zijn nog een week blijven hangen in airlie beach. Hier verbleven we in het goedkoopste en smerigste hostel. Maar het mocht de pret niet drukken! Een plus punt was dat er mealdeals waren en je voor 6,5 dollar een maaltijd met een drankje kreeg! Het was leuk om zo lang in een kamer te zitten en steeds nieuwe mensen in en uit de kamer te zien gaan. Airlie beach is de plek waar de boten naar de whitsundays vertrekken, dus de meeste mensen blijven maar een paar nachten. Verder hebben we gerelaxt en gefeest in airlie. Het weer was niet heel erg goed veel bewolking en regen. Maar we hadden leuke mensen om ons heen!! We zijn nog gaan stappen met Rein en Rob, heel grappig om iemand waarmee je afgestudeerd bent tegen te komen aan de andere kant van de wereld! Top avondje! En Manon was ook daar, heel wat leuke avonden en nachten meegemaakt! Zo leuk om veel verschillende mensen te leren kennen, van andere landen en ook nederlanders natuurlijk. Het is een spelletje om te raden waar iedereen vandaan komt. Meestal begin je met duits, want 50% van de backpackers is duits! Of als iemand erg wit is of ginger dan gok je op de UK. Meeste mensen denken dat wij uit Zweden of Duitsland komen?!
Als afsluiter gingen we dronken de greyhound bus in naar agnes water (een rit van 12 uur).

Agnes water town of 1770.
Eenmaal aangekomen waren Anouk en ik erg prikkelbaar van de lange rit en een beetje chagrijnig.. Gelukkig voelen we dit van elkaar aan. Maar toen we aankwamen bij cool bananas (ons hostel), viel dit alles van ons af! Geweldig, het was schoon, mooi, relaxt, gratis koffie en thee de hele dag en 's ochtends gratis brood (gratis maakt iedere Nederlander happy). We kregen geen sleutel van onze kamer, het was een grote familie daar. Anouk kon dus eindelijk een keer niet de sleutel kwijt raken hehe! Omg backpack inpakken en weer uitpakken omdat de sleutel weer weg is! Haha. 'S avonds kon je voor 6 dollar mee eten wat de kok kookte die avond, het was heerlijk en normaal eten wat je moeder zou maken! Het was een hostel waar je het thuisgevoel kreeg. Hier hebben we twee jongens van de whitsundays getroffen en we zijn naar een berg gegaan om de prachtige zonsondergang te bewonderen. Verder zaten we 's avonds rond het kampvuur, te zingen en te kletsen.
A.J. een local heeft ons meegenomen voor een wandeling langs de stranden. Hiervoor moesten we rotsen beklimmen en bergen. Maar het was het waard, het waren prachtige stranden, zonder andere mensen om ons heen. Zijn neefje was ook mee, wat een geweldig jongetje. Hij was 4 en een echte gentleman. Wachtten steeds op mij om mijn hand vast te pakken. Hij vroeg ons wil je geen ijsje? 'Nee, want we worden te dik' en toen zei hij ' you're just a little bit fat'. Haha geweldig hoe eerlijk kinderen zijn.
Ik vond het jammer dat we weg moesten, maar fraser island wachtte op ons!!

Zo mensen dit waren de volgende 3 weken.. Prepare yourself for the next story!;)

Cheers,

Mindy

  • 11 December 2013 - 22:25

    Desiree Greven:

    Wat een leuk verslag zeg maar heeeeeel even wat een groot feest zeg. Alles wat jullie doen is relaxed en veel drank....en dat maakt het allemaal een stuk gezelliger. Hier nog steeds geen enkele sneeuwvlok gevallen hoor dus een witte kerst? Denk het niet. Doen ze in Australië niet aan kerst? Kerstkadootjes kun je toch zeker wel kopen? Ik pak ze met liefde in april uit hoor,kan de pret niet drukken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mindy

Lieve familie en vrienden, Bij deze mijn waarbenjij.nu zodat jullie een beetje kunnen volgen wat ik de komende vier maanden uitspook in australie en nieuw zeeland! Liefs, Mindy

Actief sinds 18 Okt. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3581

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

Living the dream

18 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: