Hoe overleef ik een jetlag: 'No worries mate' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mindy Greven - WaarBenJij.nu Hoe overleef ik een jetlag: 'No worries mate' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mindy Greven - WaarBenJij.nu

Hoe overleef ik een jetlag: 'No worries mate'

Blijf op de hoogte en volg Mindy

30 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Hallo familie, vrienden en andere geinteresseerde!

De eerste keer dat ik de rust heb om rustig even achter een computer te zitten en een verslagje voor 'back home' te schrijven! We zijn nou al 11 dagen in Australie en 2 weken weg van huis. De tijd gaat snel, nog sneller als in Nederland. In Nederland had ik erg veel last van het ' te weinig tijd'- syndroom, hierdoor kreeg ik last van conversie tremoren. Dus tot op het laatste moment werd het erg spannend of ik dit avontuur wel kon gaan starten! Gelukkig werd ik gedwongen tot rust (dankje mam en pap) en namen de tremoren heel erg af. Nu gaat het veel beter, dat kan ook niet anders, wat een relaxte mensen hier! ' No worries mate' .

Dan zal ik maar even beginnen bij het begin. Het afscheid op 18 oktober, ik heb gezweet als een otter! Achteraf helemaal niet nodig! Ik keek er erg tegenop, maar achteraf viel het allemaal reuze mee! Het is meer die koppies die zo angstig uit hun ogen kijken, maar ik kom nog terug hoor! Helemaal compleet en een beetje extra! We zijn eerst naar bangkok gevlogen (ongeveer 12 uur), hier moesten we 2 uur het vliegtuig uit, gelukkig! Mijn voeten knalde bijna uit mijn allstars. Hierna vlogen we door naar Taipei, waar we een stop hadden van 8 uur, we dachten oke leuk een city tour doen we! We hebben in 3,5 ongeveer heel Taipei doorgecrosst en het was erg vermoeiend en behoorlijk saai. Bus uit bus in en een irritante gids die heeel erg trots was op zijn land. Geen aanrader. Toen hebben we op het vliegveld rondgehangen om vervolgens nog een reis te ondergaan naar Brisbane. We vlogen met china airlines, want dit was het goedkoopste. Pfff... we waren de enige Europeanen ongeveer, wat kijken die mensen chagarijnig. Daarbij kwam ook nog dat ze je voor iedere smerige maaltijd wakker maakte en bedankt en er huilende chineese baby's aan boord waren! Maar verder was de reis wel oke haha. Op het stuk van Schiphol naar Bangkok hadden we nog kennis gemaakt met onze buurmannen 2 hele lieve mannen van 72 en 93 die naar thailand gingen, zelfs nog 80 AUD van gekregen want die had hij nog! In het vliegtuig hebben we ons misselijk gegeten aan chocoladepepernoten, een chocolade letter en stroopwafels haha.

Eenmaal aangekomen in Brisbane merkte je meteen al dat er een hele relaxte sfeer hing. Zelf op een vliegveld, hoe kan dat bestaan?! Je mag op de rode loper gaan staan met je spullen en dan komt een hele lieve schattige drugshond aan je ruiken! Dus dat begon al goed haha. Onze eerste dag ofja eigenlijk nacht was al behoorlijk heftig! Bedenk even dat we in 2 nachten 4 uur hadden geslapen en we niet meer wisten of het nou ochtend avond, september, oktober, maart of mei was.En wat ook raar is dat het hier tussen 5 en 6 al donker wordt, dit gaat helemaal tegen je gevoel in, want normaal als het warm is dan is de zon pas om 10 uur onder! Van een kamergenootje kregen we een tip om niet te gaan slapen overdag, want anders kom je nooit in het ritme. Zo gezegd zo gedaan! ' S avonds wilden we boodschappen gaan doen, maar de supermmarkt was al dicht. Dus toen zijn we maar in een cafe wat gaan eten. En natuurlijk een flesje bubbels erbij! Uiteindelijk hebben we het niet bij een fles gehouden, Anouk en Mindy stijl.. Woeps! De dag erna was erg heftig, maar geen jetlag, alleen een kater;). De eerste drie dagen hebben we rustig aan gedaan, het was een erg mooi hostel in Brisbane, wat gezwommen, gerust, gechillt, ' wat' gedronken,zonnen in de lagoon, socialisen met andere backpackers en aussie's (engels oefenen!) Tot nu kunnen we ons goed verstaanbaar maken! Soms behoorlijk rare zinnen, maar ' no worries mate' ! Dinsdag 22 oktober zijn we naar Cairns gevlogen!

We zijn nu al zo bruin.. ik denk dat we gewoon 'zwarte pieten' zijn als we terugkomen! Gelukkig zijn er ook nog andere Nederlanders, waarmee we onze frustraties kunnen delen rondom het ' zwarte pieten drama' . Wij gaan nu koken! De boodschappen zijn trouwens zoooo duur hier. Dus het is kiezen groente of vlees. Lunchen of een biertje 's avonds! Haha. Dus meestal wordt het ontbijt, avondeten en een biertje. Dit waren de eerste dagen, ik ben gestopt bij Cairns daar gaat het volgende verslagje weer verder!

See you laterrrr guys!

• 30 Oktober 2013 - 10:57

Daan:

Leuk geschreven. Ben op sommige momenten best jaloers. Nog heel veel reisverslagjes en mooie foto's. Xxx

• 30 Oktober 2013 - 13:53

Tiny Greven:

Goed geschreven Mindy, zo kan iedereen met jullie avonturen meelezen.
    Ik ben toch zo blij dat jullie je huiskat meegenomen hebben, houdt jullie tenminste een beetje op het rechte pad (en zorgt dat het budget niet te vlug slinkt). Don't worrie mate.........neem hier ook maar een flinke portie mee op reis en ook voor thuis. X voor jou en X voor Anouk.

• 30 Oktober 2013 - 16:39

Carin-Léon-Danny:

So far, so good!! We blijven jullie volgen in jullie avonturen!! xx

• 30 Oktober 2013 - 19:57

Desiree,je Peettante:

Ik lees nu al hoe zwaar jullie het hebben,haha.ik hoop dat het niet slapen of laat zo zeggen 4uur slaap in twee dagen tijd zal lijden tot een beetje meer begrip voor je oude tante!
    Zwart betekent dat jullie dus alleen maar stralend weer hebben en dat is .....super cool!geniet ervan en tot het volgende verslag.

• 30 Oktober 2013 - 20:26

Evelyn:

Wow...leuk te lezen dat t goed gaat..en nu al zo veel avonturen.... Schrijf maar veel op.. Maken we ze hier ook een beetje mee....have fun girls

• 31 Oktober 2013 - 00:44

Els Wijnen:

Geweldig, leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen!

• 01 November 2013 - 14:34

Enrique:

Leuk zo'n reisverslag, dan kan ik toch wat meer lezen over je avonturen, dan in een Apple.